Wsparcie przysługuje kościelnej osobie prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej.
Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy). Beneficjent jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie;
SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW
Aby uzyskać dofinansowanie kościelna osoba prawna powinna złożyć:
- Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej. Umowa o udzielenie dofinansowania ma postać pliku przekazywanego wraz z wnioskiem kościelnej osoby prawnej o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne ;
- Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (wypełnia się w zakresie, w jakim dotyczy kościelnej osoby prawnej);
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników, zawiera imienną listę pracowników objętych Umową oraz 2 kalkulatory:
2) Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów o świadczenie usług do których stosuje się przepisy dotyczące zlecenia);
Wniosek o udzielenie dofinansowania należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kraśniku, który jest właściwy ze względu na siedzibę kościelnej osoby prawnej w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl lub w formie papierowej pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Kraśniku
Al. Niepodległości 20
23-204 Kraśnik
Kompletne, wypełnione i podpisane dokumenty można pozostawić w siedzibie Urzędu przy ul. Al. Niepodległości 20, 23-204 Kraśnik w sekretariacie. Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem osób uprawnionych do reprezentacji.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr tel.: 81 826 18 77 lub za pośrednictwem e-mail: sekretariat@pup.krasnik.pl. Informacje dostępne są również na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce tarcza antykryzysowa: https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa.