Przypominamy, że zgodnie z § 3 ust. 1 umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, Przedsiębiorca, Organizacja pozarządowa i Kościelna osoba prawna ma obowiązek rozliczenia otrzymanych środków w terminie 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania.
W związku z powyższym w terminie 30 dni od zakończenia wsparcia należy złożyć formularz rozliczeniowy zamieszczony na stronie praca.gov.pl (link do formularza zgłoszeniowego) wraz z dokumentami dotyczącymi pracowników objętych umową:
- kopie list płac z potwierdzeniem odbioru wynagrodzenia,
- deklaracje DRA, RCA,
- dowody wpłat do ZUS-u na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
- listy obecności,
- oświadczenia COVID -19
Do prawidłowego wypełnienia formularza rozliczeniowego należy wykorzystać najnowszą wersję kalkulatora dostępną na stronie praca.gov.pl, podając te same wartości spadku obrotów / przychodu co we wniosku oraz wprowadzając rzeczywiście wypłacone pracownikom kwoty wynagrodzeń za każdy miesiąc osobno. W kalkulatorze należy przyporządkować odpowiednią grupę wiekową do pracownika odnosząc się do jego wieku w chwili złożenia wniosku.
Wysokość dofinansowania wyliczona przy użyciu aktualnej wersji kalkulatora może różnić się od wysokości dofinansowania obliczonej przez poprzednie wersje narzędzia. Na etapie wdrażania instrumentów dofinansowań Tarczy Antykryzysowej, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (obecnie Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii) wprowadziło kilka modyfikacji kalkulatora, m.in. polegającej na pomniejszeniu dofinansowania o składkę zdrowotną w przypadku zwolnienia ze składek ZUS. Ewentualna nadpłata dofinansowania podlega zwrotowi.
Dokumenty należy przesłać do Powiatowego Urzędu Pracy w Kraśniku w formie papierowej lub elektronicznej (podpisane profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) poprzez portal ePUAP lub praca.gov.pl.
W chwili zatwierdzenia rozliczenia Urząd pisemnie powiadomi o wysokości kwoty do zwrotu oraz wskaże odpowiedni rachunek, na który należy dokonać zwrotu.
Wobec powyższego prosimy nie dokonywać zwrotu środków bez otrzymania wezwania.
UWAGA: Poniższe załączniki to formularz rozliczeniowy w formatach docx oraz pdf. Formularz jest wspólny dla rozliczeń w ramach art. 15zzb, 15zze oraz 15zze2.
W związku z powyższym w terminie 30 dni od zakończenia wsparcia należy złożyć formularz rozliczeniowy zamieszczony na stronie praca.gov.pl (link do formularza zgłoszeniowego) wraz z dokumentami dotyczącymi pracowników objętych umową:
- kopie list płac z potwierdzeniem odbioru wynagrodzenia,
- deklaracje DRA, RCA,
- dowody wpłat do ZUS-u na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
- listy obecności,
- oświadczenia COVID -19
Do prawidłowego wypełnienia formularza rozliczeniowego należy wykorzystać najnowszą wersję kalkulatora dostępną na stronie praca.gov.pl, podając te same wartości spadku obrotów / przychodu co we wniosku oraz wprowadzając rzeczywiście wypłacone pracownikom kwoty wynagrodzeń za każdy miesiąc osobno. W kalkulatorze należy przyporządkować odpowiednią grupę wiekową do pracownika odnosząc się do jego wieku w chwili złożenia wniosku.
Wysokość dofinansowania wyliczona przy użyciu aktualnej wersji kalkulatora może różnić się od wysokości dofinansowania obliczonej przez poprzednie wersje narzędzia. Na etapie wdrażania instrumentów dofinansowań Tarczy Antykryzysowej, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (obecnie Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii) wprowadziło kilka modyfikacji kalkulatora, m.in. polegającej na pomniejszeniu dofinansowania o składkę zdrowotną w przypadku zwolnienia ze składek ZUS. Ewentualna nadpłata dofinansowania podlega zwrotowi.
Dokumenty należy przesłać do Powiatowego Urzędu Pracy w Kraśniku w formie papierowej lub elektronicznej (podpisane profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) poprzez portal ePUAP lub praca.gov.pl.
W chwili zatwierdzenia rozliczenia Urząd pisemnie powiadomi o wysokości kwoty do zwrotu oraz wskaże odpowiedni rachunek, na który należy dokonać zwrotu.
Wobec powyższego prosimy nie dokonywać zwrotu środków bez otrzymania wezwania.
UWAGA: Poniższe załączniki to formularz rozliczeniowy w formatach docx oraz pdf. Formularz jest wspólny dla rozliczeń w ramach art. 15zzb, 15zze oraz 15zze2.